Sunday, 9 June 2013

ယာဥ္ေမာင္္းသူအႏၱ၇ာယ ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အႏၱ၇ာယ္ ႏွင္.လမ္းအႏၱ၇ာယ္

By: Public View

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူငယ္လူၾကီး၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တို.သည္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္း တတ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ.ကေျပာတတ္သည္၊ “လြယ္ပါသည္” ဟုယူဆတတ္ၾကသည္။ “စက္နိဳ းတတ္ျပီး၊ စတီယာတိုင္ကို ထိမ္းတတ္၇င္၊ ဘယ္ညာေကြ.တတ္၇င္၊ ယာဥ္ကိုထိမ္းတတ္၇င္ ျပီးတာပါပဲ”ဟု ေျပာတတ္ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ က်ေနာ္အပါအ၀င္၊ လူတိုင္းလူတိုင္း သည၊္မိမိတို.၏ မိဘေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအ၀ိုင္းတို.မွတဆင္.၊ ယာဥ္ေမာင္းပညာကို၊ ဆင္.ကဲဆင္.ကဲ သင္ယူလာ ခဲ.ၾကသည္။ သိုပါေသာ္လည္း၊ စံနစ္တက်မဟုတ္ ခဲ.ၾကေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ယာဥ္ေမာင္းပညာအတတ္သင္ သီအို၇ီ ႏွင္. လက္ေတြ.ကို စံနစ္တက် သင္ၾကားမွဳ.ပညာ၇ပ္အား၊ အင္တာေန၇ွင္နယ္အဆင္. တတ္ကြ်မ္းစြာ သင္ၾကား မွဳ.မေတြ.ခဲ.၇ေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းျပစံနစ္၊ လမ္းညြန္စံနစ္၊ Highway codes ယာဥ္ေမာင္းမ်ား လမ္းမေပၚမွာ မေမာင္းမီ သိသင္.ေသာအခ်က္မ်ားကို၊ သီအို၇ီ အေနျဖင္. Theory test မ်ားလုပ္ေပးျခင္း၊ စံနစ္တက် အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာကဲ.သို. ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းမ်ား(approved driving schools)ထားရွိေပးျခင္း၊ အသီးသီးတို.တြင္ အားနည္းေန ေသးေၾကာင္း ေတြ.၇သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ highway code ကိုေလ.လာေသာ္၊ လမ္းျပ လမ္းညြန္ဆိုင္းဘုတ္ မ်ားေတြ.၇ျပီး၊ ၄င္းလမ္းျပစံနစ္မ်ားကို၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အမွန္တကယ္လိုက္နာ၇န္၊ သီးျခားသင္တန္းမ်ားကို မေတြ.၇ေပ။ Highway ကိုေလ.လာေသာအခါ၊ လမ္းေၾကာကို ျပထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား(road signs and road markings)၊ အျမန္ႏွံဳးသပ္ မွတ္ထာေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား( variable speed limit signs )၊ ရွိေသာ္ျငားလည္း၊ အင္တာေနရွင္နယ္အဆင္.၊ highway စည္းကမ္း၇ပ္မ်ားႏွင္. ညီညြတ္မွဳ.မေတြ.၇ေသးေပ။ မိမိအသက္ ႏွင္. အျခားလမ္းသံုးဆြဲသူမ်ား၏ အသက္တို.ကို အႏၱ၇ာယ္မ ျဖစ္၇ေအာင္၊ ယာဥ္ေမာင္းခြင္.လက္မွတ္ ( driving license ) ကို အေသအျခာ စီစစ္ျပီးမွ၊ လမ္းမေပၚတြင္ ေမာင္းခိုင္းျပီး၊ အႏၱ၇ာယ္ကင္းရွင္းေအာင္ သတိထားျပီး၊ ေမာင္းတတ္ပါမွ၊ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ကို ထုတ္ေပးသင္.ေတာ.သည္။ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားတို.ကို ေလ.လာေသာ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအား လမ္းမ်ားေဖာက္ေပး ခဲ.သည္.၊ အနည္းစပ္ဆံုး၊ ယူေကႏိုင္ငံတစ္ခုကို ဥပမာေပး၇ေသာ္၊ ၄င္းႏိုင္ငံတြင္၊ theory examination သီအို၇ီစာေမးပြဲ ကို ေမးခြန္း ၅၀ ေျဖဆို၇ျပီး အမွတ္ ၄၃ မွတ္၇လွ်င္ ေအာင္ျမင္သည္။ ၄င္းကဲ.သုိ.ေအာင္ျပီးမွ၊ driving test လက္ေတြ. ယာဥ္ေမာင္းစာေမးပြဲကို လမ္းမေပၚတြင္ လမ္းေပါင္းစံုအား စစ္ေဆးသူ examiner ကေခၚသြား၇ာ လမ္းမ်ားကို ေမာင္းျပ၇ျပီး၊ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ သာမာန္အမွား normal driver fault ၁၅ ခုအထိ မွားခြင္.ရွိေၾကာင္းေလ.လာ၇သည္။ သိုပါေသာ္လည္း၊ အမ်ားသူငွာ လမ္းသံုးဆြဲေနသူမ်ားအား အႏၱ၇ာယ္ရွိေစေလာက္ ေသာ မွားယြင္းမွဳ.၊ serious fault ေတြ.ရွိပါက၊ တစ္ခုထဲႏွင္.ပင္ driving test စာေမးပြဲက်ေၾကာင္း၊ ေလ.လာ၇သည္။ ၄င္းယာဥ္ေမာင္း ယူေကလုိင္စင္၇ပါက၊ ဥေ၇ာပတခြင္ ေမာင္းႏုိင္ေသာ ကုန္းလမ္းအသိအမွတ္ျပဳ လိုင္စင္ျဖစ္ေတာ.သည္။   စံနစ္တက် စီစစ္ထားျပီးမွ ၇ရွိေသာ လိုင္စင္ျဖစ္ပါသျဖင္.၊ ယာဥ္ေမာင္သူအေနျဖင္. လည္း၊ ေတာ္ေတာ္ကို သီအို၇ီေ၇ာ၊ လက္ေတြ.ပါ အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါခါ၊ ေလ.လာခဲ. ၾက၇သျဖင္.၊ မိမိတို. ယာဥ္ေမာင္းေသာအခါ၊ ဘာကိုၾကည္.၇မည္၊ ဘယ္လိုအခါမွာ ဦးစားေပး၇မည္၊ အမ်ားလမ္းသံုးသူမ်ားကို အႏၱ၇ာယ္မရွိေအာင္ဘယ္လိုေမာင္းနည္း၊ အစသျဖင္. နားလည္တတ္သိၾကေသာအခါ၊ စံနစ္တက်ေမာင္းတတ္ေတာ.သည္။   Accident ယာဥ္တိုက္မွဳ.၊ယာဥ္ေမွာက္မွဳ.တို. ျဖစ္ၾက၇ျခင္းမွာ၊ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ စံနစ္တက်ေမာင္းတတ္မွဳ. ေမာငး္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ အႏၱ၇ာယ္ကင္း စြာေမာင္းႏိုင္မွဳ. စေသာ သက္ဆိုင္၇ာ အဂၤါ၇ပ္တို.ႏွင္.ျပည္.စံုမွဳ. လမ္းေၾကာမ်ားစိတ္ခ်၇စြာေမာင္းႏိုင္ၾကမွဳ. အသီးသီး ေပၚတြင္မူတည္ေနၾကေၾကာင္း သိၾက၇သည္။ က်ေနာ္တို.အားလံုးသည္၊ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဆို၇င္ ျမန္မွ ေျပးမွ ၾကိဳက္ၾကသည္။ အႏၱ၇ာယ္ကင္းေအာင္ ေမာင္းဖို.ထက္၊ ျမန္ျမန္ေ၇ာက္ဘို.ကို ဥထိပ္ထားၾကသူမ်ား၊ ျဖစ္သည္။ Highway တြင္၊”လမ္းၾကီးက ျဖဴးေနတာပ ဲ” ဆိုသည္. အသိျဖင္. တနာ၇ီမိုင္ ၁၀၀ ဆိုင္းဘုတ္က ျပထားတာမို.၊ ၁၀၀ အထိေမာင္းတတ္ၾကသည္။ ၁၀၀မိုင္ႏွံဳးဆိုသည္မွာ maximum speed limit အမ်ားဆံုးေမာင္းႏိုင္ေသာမိုင္ႏွံဳးသာျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အခ်ိဳ.က၊ မိမိတို.ကား အသစ္ဆို ေတာ.၊ ကားစမ္းသည္.အေနျဖင္.၊ အရွိန္ျပင္းထန္စြာလည္း ေမာင္းတတ္ ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ highway လမ္းမေပၚတြင္၊ မၾကာခန ယာဥ္ေမွာက္ေသာ သတင္းမ်ား ၾကားၾက၇သည္။ လမ္းျပဆိုင္းဘုတ္မ်ားမွာလည္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာ ေမာ္ေတာ္ေ၀း (motorway) ကဲ.သို. ျပထားျခင္းမွာ မေတြ.၇တတ္ေပ။ Road signs ၊ Road markings၊ အရွိန္သပ္သတိေပး ဆိုင္းဘုတ္မ်ား Speed control signs၊ သတိေပးမီးမ်ား၊ Digital speed control points၊ ေရွ.ကားႏွင္.ေနာက ္မွလိုက္ေသာ ကားတို.အတြက္ speed limit အ၇ distance markings မ်ား၊ chevrons သတ္မွတ္ ထားခ်က္မ်ား၊ မေတြ.၇တတ္ေပ။ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား နား၇န္ service station မ်ားကိုလည္း၊ အနဲဆံုး၊ Highway ရဲ.လမ္းတေလွ်ာက္၊ နာ၇ီ၀က္ သို.မဟုတ္ တနာ၇ီခ၇ီးအကြာအေ၀းတိုင္း၊ ထားရွိသင္.ေတာ.သည္။ ကြန္က၇စ္လန္းမ်ားသည္၊ ဘ၇ိတ္အုပ္ေသာအခါတြင္ စလစ္ ( skip ) ျဖစ္၇န္လည္းလြယ္ကူသည္။ တာယာကုတ္အား မေကာင္းတတ္ေပ။ ကြန္က၇စ္လမ္းမ်ားတြင္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မိုးေ၇ရြာသြန္းေသာအခါ၊ ေက်ာက္စ၇စ္မ်ား တြင္၊ မိုးေ၇တို. ၀ပ္ေနတတ္ျပီး၊ လမ္းမ်ားလည္း ပ်က္စီးလြယ္ေတာ.သည္။ တနာ၇ီမိုင္ ၁၀၀ ေမာင္းလာေသာ ယာဥ္ေမာင္းတေယာက္သည္၊ မိမိတို. ယာဥ္ေမာင္းသင္စဥ္က၊ thinking distance ဘ၇ိတ္အုပ္မယ္လို.စဥ္းစားလိုက္ေတာ. ေျပးသြားတဲ.ယာဥ္၇ဲ.ေရြ.ရွားမွု. အကြာအေ၀း၊ Braking distance ဘ၇ိတ္အုပ္လိုက္ တဲ.အခါမွာ၊ ေ၇ာက္ေနတဲ.ခ၇ီးအကြာအေ၀း၊ နဲ. Stopping distance ၊ လို.ေခၚတဲ. ယာဥ္လံုးလံုး၇ပ္ေတာ. ေ၇ာက္သြားတဲ. ခ၇ီးအကြားအေ၀း အားလံုးကို မသိခဲ.ၾက တာမို.၊ ဘ၇ိတ္အုပ္၇င္ ကား၇ပ္မယ္ဆိုေသာအသိျဖင္. တအား အားကုန္ ဘ၇ိတ္ ကိုနင္းလိုက္ေသာအခါ၊ ရွိသမွ် ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၇ဲ. အေလးခ်ိန္ car weight ဟာ ေရွ.ဘီးအေပၚမွာလာဖိေတာ.၊ ယာဥ္ေမာင္းသည္၊ စတီယာတိုင္ကို မႏိုင္မ နင္းျဖစ္ရံုတင္မက၊ ေနာက္ဘီးတဖက္က ဆြဲေခၚသြားတဲ.အျဖစ္ကို ၇င္ဆိုင္ ၾက၇ သည္။ ဒါကို စကစ္ skip ျဖစ္တယ္လို.ေခၚသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးနား လည္ တာက ေတာ.၊ စလစ္ျဖစ္တယ္လို. ေျပာၾကပါသည္။ အဂၤလိပ္ အယူအဆကေတာ.၊ ဒရိုင္ဗာက ကားကို မတန္တဆ ၇ပ္ဖို. အလုပ္လုပ္ခိုင္းေတာ.၊ မႏိုင္မနင္းျဖစ္ျပီး၊ ကားဘီး skip ျဖစ္သည္လို.၊ ယူဆၾကပါသည္။ ဒါေၾကာင္. Skip ျဖစ္၇ျခင္း အ၇င္းခံ ၃ မ်ိဳးရွိေၾကာင္း၊ ေျပာပါသည္။ ယာဥ္ေမာင္းေၾကာင္.၊ လမ္းအေနအထားေၾကာင္. နဲ. ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၇ဲ.အေနအ ထားတို.ျဖစ္ပါသည္။ DVR (Driver, Vehicle, Road Conditions )လို.သတ္မွတ္ထားပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းပညာကို အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာေလာက္ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကျပီး၊ မိမိအသက္၊ မိမိ၏ကားေပၚတြင္ လိုက္ပါလာသူတို.၏ အသက္တို.အျပင္၊ လမ္းေပၚမွာ၊ မိမိတို.လိုပဲ road share လုပ္ေနၾကတဲ.၊ လမ္းသံုးသူတို.အား၊ ထည္းသြင္းစဥ္းစာၾက၇ေပသည္။ Consideration of other road users ဟုဆိုပါသည္။ သို.မွသာ၊ အႏၱ၇ာယ္ကင္းစြာ ေမာင္းႏိုင္ၾကမွာျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာကဲ.သို.၊ စံနစ္တက်၊ highway codes မ်ား ခ်မွတ္ဖို.လိုေနျပီျဖစ္သလို၊ ယာဥ္ေမာင္းစည္းကမ္းမ်ား၊ traffic regulation မ်ား၊ Road signs မ်ား၊ Road marking မ်ား၊ တိတိက်က် မွန္ကန္စြာထားရွိေပးဖိုလိုေနျပီ ျဖစ္ျပီး၊ စံနစ္က်ေသာ သီအို၇ီမ်ား၊ လက္ေတြ.ေမာင္းနင္၇ေသာ၊ ယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းမ်ားအား၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္၇ာအဆင္.ထားရွိမွသာ၊ ယေန. ေရွာက္လွမ္းေနေသာ ဒီမိုကေ၇စီ ေျပာင္းလဲေ၇း (Democratic Reforms) အား ပီပီျပင္ျပင္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ပါလိမ္. မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ သတိေပးလိုက္၇ပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment